Część I zadań do zakresu materiału znajdującego się prezentacjach 1-6 kursu z programowania Javy, obejmujących m. in.: zmienne, instrukcje wyboru, operatory logiczne, pętle, wprowadzanie danych z klawiatury, tablice jednowymiarowe. Zadania starałem się podać w kolejności od najłatwiejszych do najtrudniejszych, choć to rzecz względna ;-).
- Silnia: Napisz program obliczający silnię
Zasada działania:-
Użytkownik podaje liczbę, program oblicza silnię
- Pola figur: Napisz program, który oblicza pole figur: koła, kwadratu, prostokąta.
Zasada działania:- Po uruchomieniu użytkownik widzi menu z którego wybiera rodzaj figury.
- Następnie program prosi o podanie wymaganych wartości do obliczenia pola figury.
- Program wyświetla pole figury i pyta czy jeszcze raz, czy zakończyć pracę i stosownie do wybranej opcji wraca od początku lub kończy działanie.
- Lista studentów: Zapisz program obsługujący listę studentów i ich numery.
Zasada działania:- Użytkownik podaje liczbę studentów w grupie.
- Następnie podaje kolejno imię i nazwisko (jako jeden ciąg znaków) każdego z nich.
- Studenci otrzymują kolejne numery porządkowe od 1 wzwyż.
- Pokazuje się menu w którym uzytkownik wybiera czy chce sprawdzić numer czy imię i nazwisko studenta czy też chce zakończyć.
- Jeśli użytkownik wybrał koniec, to program kończy działanie.
- Jeśli użytkownik podaje chce poznać numer studenta to wpisuje jego imię i nazwisko i otrzymuje jego numer porządkowy (od 1).
- Jeśli użytkownik chce poznac imię i nazwisko studenta to wpisuje jego numer a program podaje wypisuje imię i nazwisko własciwe dla podanego numeru porządkowego
- Program powraca do punktu d.
- Roztwory: Napisz program, który pomaga przygotowanie roztworu wodnego o określonym stężeniu procentowym (wagowym).
Zasada działania:- Program pyta użytkownika o docelową objętość roztworu i stężenie procentowe substancji – np. uzytkownik wprowadza informację, że chce 20 ml roztworu 6%.
- Program wyświetla objętość wody (zakładamy, że 1ml = 1g) oraz wagę substancji rozpuszczonej potrzebnej do wykonania roztworu.
- Program powtarza działanie aż do chwili, kiedy uzytkownik zechce go zakończyć.
- Dodatkowo: rozszerzyć funkcjonalność programu, tak aby działał także dla innych rozpuszczalników (inna gęstość).
- Liczby: Napisz program, który działa tak:
- Użytkownik podaje 10 liczb.
- Program sprawdza, czy są one posortowane od największej do najmniejszej.
- Program podaje największą i najmniejszą liczbę.
- Prosi użytkownika o podanie liczby i sprawdza, czy znajduje się ona w tabeli.
- Mierzenie i ważenie organizmów: Napisz program w którym użytkownik podaje wysokość organizmu oraz jego wagę a następnie program podaje odpowiednie dane.
Zasada działania:- Użytkownik deklaruje ile maksymalnie może być danych (zmierzonych i zważonych organizmów).
- Następnie wprowadza kolejno wysokość oraz wagę każdego organizmu.
- Po wprowadzeniu danych (może ich być mniej niż wcześniej zadeklarowana maksymalna wartość) program wypisuje:
- Średni wzrost dla zbadanej próby.
- Średnią wagę dla zbadanej próby.
- Wartość minimalną i maksymalną dla obu parametrów.
- Współczynnik waga/wzrost dla każdego organizmu.
- Średni współczynnik waga/wzrost dla wszystkich organizmów.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.